Posnania - miejsce inne niż wszystkie

2 marca 2017

Ponad 100 tys. m2 powierzchni, 220 butików, kino, siłownia, 40 lokali gastronomicznych i tyle samo sklepów średnio- i wielkopowierzchniowych. Posnania to największe, multifunkcyjne centrum regionalne w Wielkopolsce i jedno z największych w Europie. Swoim zasięgiem obejmuje blisko milion mieszkańców.

1/3

Posnania oferuje klientom połączenie marek lokalnych z międzynarodowymi brandami. Są także marki fast fashion i oferta rodzimych projektantów. W specjalnie zaprojektowanej strefie premium znaleźć można dwadzieścia luksusowych marek oferujących ubrania, akcesoria i biżuterię. Tego rodzaju produkty wymagają nietuzinkowej oprawy.

Ogromne wrażenie robi nie tylko potężna, minimalistyczna bryła, ale także najwyższej jakości materiały wykończeniowe, wśród których znalazł się sufit dźwiękochłonny Rockfon® Mono® Acoustic.

- Budynek jest minimalistyczny w wyrazie i bardzo powściągliwy w formie, a jakość użytych materiałów wykończeniowych dyskretnie podkreśla jego charakter – mówi architekt Jakub Adamiak, koordynator projektu architektonicznego w firmie Eiffage, generalnego wykonawcy. – Wnętrza o bardzo zredukowanej palecie barw, emanują spokojem i stanowią doskonałe tło dla eleganckich i przestronnych lokali. Jakość materiałów wykończeniowych plasuje Posnanie w ścisłej czołówce poznańskich centrów handlowych – dodaje architekt.

Zdecydowaliśmy się na sufit Rockfon Mono Acoustic ze względu na jego estetyczne i minimalistyczne wykończenie, które idealnie wpisywało się w projekt oraz bardzo wysokie parametry akustyczne.

Jakub Adamiak

Architekt, Eiffage

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Posnania jest jedną z pierwszych galerii handlowych w kraju, w których kompleksowo opracowano plan badań akustycznych i wdrożono szereg zaleceń. - Akustyka obiektu, mimo że niewidoczna dla użytkownika, ma bardzo duże znaczenie dla jego komfortu. Kolory, kształty, zapachy i środowisko akustyczne wspólne tworzą przyjazną atmosferę, w którym klient chce robić zakupy, a więc i wydawać pieniądze – mówi Jakub Adamiak. By stworzyć odpowiedni klimat akustyczny, w centrum zastosowano system Rockfon Mono Acoustic na powierzchni ponad 6.000 m2.

- Zdecydowaliśmy się na sufit Rockfon Mono Acoustic ze względu na jego estetyczne i minimalistyczne wykończenie, które idealnie wpisywało się w projekt oraz bardzo wysokie parametry akustyczne - parametr α w. Duże znaczenie miała również możliwość aplikacji na już wykonany sufit – podkreśla Jakub Adamiak.

System Rockfon Mono Acoustic montowany był na płytę gipsowo-kartonową na parterze galerii. - Taki sposób montażu gwarantuje dużą stabilność, ułatwia kształtowanie powierzchni i instalowanie w suficie klimatyzatorów, oświetlenia czy włazów rewizyjnych – mówi Sławomir Lehmann z firmy Suf-System. - Sufit spełnia wyśrubowane wymagania techniczne i charakteryzuje się najwyższą klasą pochłaniania dźwięku (klasa A). Jest przy tym dyskretny, gładki i śnieżnobiały. Stanowi więc idealną podstawę do aranżacji wnętrza – uzupełnia

Powiązane artykuły