Znaczenie dźwięków w biurze
Akustyka w biurze może być dużym wyzwaniem. Wraz z powrotem pracowników do biur w trakcie pandemii Covid-19 wzrośnie liczba wideokonferencji zamiast spotkań twarzą w twarz, co jeszcze bardziej zwiększy hałas. Niektóre przestrzenie biurowe muszą być głośniejsze i zachęcające do rozmowy, inne wymagają spokoju dla lepszej koncentracji, a jeszcze inne muszą być ciche i przytulne. Jak więc można zrównoważyć akustykę biura, aby stworzyć zdrowe i komfortowe miejsce pracy, do którego chce się wracać?
Jak hałas wpływa na zdrowie i wydajność?
Projektując przestrzeń biurową, należy zwrócić uwagę na poziom hałasu, gdyż trudno to zmienić po zakończeniu budowy. W najnowszym raporcie Leesman 74,6% respondentów określiło poziom hałasu jako najważniejszy fizyczny aspekt wydajnego miejsca pracy. Głośne biura uznawane są za najmniej satysfakcjonujące, a tylko mniej niż jedna trzecia pracowników stwierdziła, że jest zadowolenia z obecnej akustyki biura.
Rozpraszający hałas jest nie tylko irytujący, ale też szkodliwy dla naszego zdrowia. Zaburzenia koncentracji w biurze bezpośrednio wpływają na poziom stresu, zwolnienia chorobowe, wskaźnik rotacji pracowników, a nawet szybkość i dokładność wykonywanych zadań.
Statystyki są jeszcze mniej korzystne dla biur o otwartej strukturze. Pracownicy w otwartych przestrzeniach biurowych są o 15% mniej wydajni – mają trudności z koncentracją i tracą nawet 20 minut czasu pracy dziennie.
Jak akustyka może skłonić ludzi do pracy w Twoim biurze?
Zmiany akustyki mogą całkowicie odmienić wnętrze biura. Według analizy doktora Davida Sykesa wdrażanie rozwiązań akustycznych w otwartych przestrzeniach biurowych tworzy: