„W architekturze nie chodzi o słowa. Chodzi o łzy”1 — stwierdził architekt Philip Johnson po tym, jak pierwszy raz zobaczył kołyszące się i mieniące linie budynku Muzeum Guggenheima w Bilbao. Wpływ, jaki mają na nas piękne budynki, może wykraczać poza oddziaływanie na emocje, a nawet poprawiać jakość życia społeczności. Gdy budynki wyglądają dobrze z zewnątrz i czujemy się dobrze w ich wnętrzu, nasz świat staje się lepszy.
Muzeum w Bilbao jest tego świetnym przykładem. Zaledwie pięć lat po jego wybudowaniu oszacowano, że wskaźnik PKB w Kraju Basków wzrósł o 2,4 mld EUR.2 Niegdyś upadające miasto stało się celem podróży kulturalnych.
W niedawnej ankiecie internetowej przeprowadzonej przez grupę ROCKWOOL 73% respondentów wyraziło przekonanie, że piękna architektura poprawia dynamikę społeczną.3 Inne badania również potwierdzają znaczenie estetyki budynku. Z badań przeprowadzonych przez agencję rządową CABE wynika, że większość ludzi (85%) dostrzega wpływ, jaki ma na nich architektura, oraz że 81% z nich aktywnie interesuje się tym, jak budynki wyglądają i jakie wywołują odczucia.4
Od wieków materiały, z których budujemy, mają wpływ na miejsca, w których żyjemy — od statusu i powagi zapewnianych przez kamienne zamki po ciepło i komfort dobrze izolowanych drewnianych domów.
Współcześni architekci mają do dyspozycji bogatą paletę doskonałych materiałów, dzięki czemu ich projekty mogą być wyjątkowe, a budynki efektowne, zapewniając jednocześnie wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo wewnątrz.
1: Fast Company, „Why Our Brains Love Curvy Architecture”
2: The Guardian, „Bilbao mayor wins award for transforming declining city”
3: ROCKWOOL, „Modern Life Google Survey” 20 lutego 2017 r.
4: „Streets of Shame”, 2002, CABE (Commission for Architecture and the Built Environment)
#ThisFutureRocks
Sprawozdanie na temat zrównoważonego rozwoju grupy ROCKWOOL
Część grupy ROCKWOOL
Niektóre z naszych siostrzanych marek również oferują rozwiązania, które mogą pomóc sprostać temu wyzwaniu.