Obiekt o powierzchni 206 000 m2 mieści kino, park rozrywki i ponad 150 markowych sklepów. To miejsce, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Kawiarnie i restauracje tworzą kanał, który wije się wzdłuż całego kompleksu, „wpadając” do sztucznego jeziora, położonego w samym sercu zewnętrznego obszaru rekreacyjnego.
Ponieważ woda stanowi bardzo istotny element zewnętrznego otoczenia obiektu, projektanci postanowili oddać to samo wrażenie płynności wewnątrz budynku. Wtedy właśnie architekt Eduardo Simarro z biura L-35 Arquitectos spojrzał w górę. Simarro tłumaczy: „Na tak dużej przestrzeni - 200 m długości, 24 m szerokości - gdzie zbierają się tysiące ludzi, odpowiednie wytłumienie dźwięków i kontrola pogłosu są kwestią kluczową. Aby to osiągnąć, trzeba wykorzystać plan poziomy, ponieważ niemal wszystkie płaszczyzny pionowe to szklane okna”. Architekt zaprojektował wstążkę białego sufitu falującą pośrodku obiektu, która przywodzi na myśl poruszającą się wodę na zewnątrz budynku.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że sufit powstał z twardego tynku bądź gipsu. A tak naprawdę wykonano go z 35 00m2 dźwiękochłonnego systemu Mono Acoustic. To więcej niż artystyczny środek wyrazu, ponieważ sufit pomaga skutecznie kontrolować akustykę przestronnego centrum handlowego. „Rockfon to oczywisty wybór, gdy w grę wchodzi dźwiękochłonność i estetyczne wykończenie. Praca z tymi produktami jest naprawdę prosta, a skalna wełna mineralna to wspaniały materiał” - mówi Mariano Velilla, pracownik firmy montażowej Europlac 2002.
Puerto Venecia centrum handlowe
Travesía Jardines Reales nº7
50021 Zaragoza
Hiszpania