The Word ma być bramą South Shields do wiedzy kulturalnej, społecznej i gospodarczej. Dziedzictwo przemysłowe tego obszaru odgrywa ważną rolę w realizacji tych ambicji i jest elementem struktury budynku.

Oaza kulturalna

Odwiedzający wkraczają do potrójnej wysokości atrium, które stanowi centralny punkt budynku. Atrium spełnia szereg funkcji: pracownicy biblioteki doradzają klientom, znajduje się tutaj punkt informacji turystycznej, a monitory AV zapewniają dostęp do mediów społecznościowych i programów wydarzeń.

Obszar o zwiększonym ruchu, gdzie akustyka była ważnym elementem tej stylowej ucieczki kulturalnej. Aby stworzyć oazę, gdzie odwiedzający mogą swobodnie rozmawiać, Steve Dickson, Senior Director w firmie FaulknerBrowns Architects, zadecydował o zastosowaniu sufitu akustycznegoRockfon® Mono® Acoustic na 1100 m² powierzchni . „Naszym celem było uzyskanie obiektu monolitycznego klasy A pod względem akustyki, więc produkt Rockfon Mono Acoustic okazał się dla nas idealnym wyborem” – mówi Dickson.

Jednolita konstrukcja

Rockfon Mono Acoustic zainstalowano wzdłuż galerii, gdzie znajduje się mieszanka twardych powierzchni odbijających dźwięk. Tworząc jednolitą, monolityczną osłonę akustyczną wzmacniającą konstrukcję atrium, John Osborne – Senior Project Manager w Bowmer & Kirkland –  był pod wrażeniem, jak sufit podkreśla wygląd. „Pod względem estetycznym doskonale komponuje się z otoczeniem, zwłaszcza jak otacza jednolicie atrium, niemal jak aureola” – mówi Osborn.

Teraz The Word stanowi część krajobrazu South Shields i zostało bardzo dobrze przyjęte, czego dowodem jest liczba 23 000 odwiedzających już w pierwszym tygodniu otwarcia.

The Word

Market Place
South Shields NE33 1JF
Zjednoczone Królestwo

1/7

The Word

Kraj:Zjednoczone Królestwo
Architekt:Steve Dickson, Senior Director at FaulknerBrowns Architects
Montaż:Daniel Reilly at Reilly Ceiling and Drywall
Produkty:Rockfon Mono® Acoustic

Powiązane projekty referencyjne