Sztuka skoncentrowana na TOBIE
Youseum to interaktywne muzeum, w którym odwiedzający staje się dziełem sztuki. Goście muzeum przechodzą przez 25 kolorowych przestrzeni tematycznych i interaktywnych instalacji, w otoczeniu których mogą robić piękne selfie do udostępniania w mediach społecznościowych. W sali pieniężnej można zażyć kąpieli w stertach pieniędzy emitowanych przez „Twój Międzynarodowy Bank” i poczuć się jak bogacz, a w pięknie urządzonej kaplicy ślubnej możesz ruszyć do ołtarza tanecznym krokiem ze swoim ukochanym lub ukochaną.
Podczas prac nad pomysłem na Youseum Koen Derks i Joep Heusschen postanowili, że stworzą inspirowane mediami społecznościowymi doświadczenia, w których chodzi o coś więcej niż tylko polubienia. „Stworzyliśmy przestrzenie, w których ludzie mogą robić świetne zdjęcia” – mówi Heusschen. „Ale Youseum to nie tylko miejsce do robienia ładnych zdjęć: opowiada ono konkretną historię. W Youseum najważniejszy jest odwiedzający. Każdy odgrywa główną rolę we własnym dziele sztuki, co zachęca do dokładnego zastanowienia i kreatywności”. Heusschen tak tłumaczy założenia swojego pomysłu: „Prowokujemy odwiedzających do tego, aby krytycznie przyjrzeli się swojej roli jako głównego obiektu materiałów publikowanych w mediach społecznościowych”.
Kolorowe rozwiązania akustyczne marki Rockfon
Atmosfera i charakter tematycznych pomieszczeń i instalacji Youseum w dużej mierze zależy od koloru ścian i sufitu, dlatego marka Rockfon uczestniczyła w realizacji wizji. Sven Van Ool, projektant UX, Rockfon, wyjaśnia, dlaczego produkty akustyczne do ścian i sufitów z najnowszej linii Rockfon Color-all® były idealnym rozwiązaniem. Aby tchnąć energię w poszczególne pomieszczenia, wykorzystano pochłaniacze przestrzenne Rockfon® Universal™ i wyspy sufitowe Rockfon® Eclipse™ w różnych kolorach, m.in. Storm, Coral, Sage i Eucalyptus. Przykładowo „płyty Rockfon Color-all® w kolorze Azure oraz dopasowana kolorystycznie konstrukcja zostały wykorzystane w sali marynistycznej do stworzenia pasującego niebieskiego sufitu” – mówi Van Ool.
Połączenie projektu i doskonałej akustyki
Choć kolory wykorzystane w Youseum zostały dobrane wyłącznie ze względów estetycznych, dodatkowo właściwości akustyczne produktów Rockfon umożliwiają pochłanianie hałasu powstającego w poszczególnych pomieszczeniach, na przykład wielobarwnej, przykuwającej uwagę sali TikToka. „Rockfon pomógł sprawić, że różne strefy Youseum wywierają na odwiedzających jeszcze większe wrażenie. Odbiór kolorów w pomieszczeniach jest dodatkowo wzmocniony przez wrażenia akustyczne” – mówi Heusschen. „Ale jedynym sposobem, aby się o tym przekonać, jest wizyta w Youseum”.
Youseum
Weesperzijde 150
1097 DS Amsterdam
Holandia
Youseum
Holenderskie muzeum mediów społecznościowych nr 1